Gletsjers, meren en sneeuw - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van JeffreyDrost - WaarBenJij.nu Gletsjers, meren en sneeuw - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van JeffreyDrost - WaarBenJij.nu

Gletsjers, meren en sneeuw

Door: Jeffrey Drost

31 Juli 2015 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Gletsjers, meren en sneeuw

Nadat we gewend waren geraakt aan de zon en warmte van het noorden was het toch echt de planning dat we naar het zuiden zouden gaan. Namelijk onze laatste bestemming Queenstown. Onderweg hebben we aardige bergwegen en wilde kustlijn gezien, totdat we aankwamen bij de Frans Jozef Glacier. Het werd al bijna donker en we moesten dus aardig doorlopen, soms zelfs rennen om de gletsjer te kunnen zien. Net op tijd voordat het donker werd waren we terug bij de auto. Uit eten geweest en overnachten in het plaatsje Frans Jozef. De volgende dag wederom een lange reisdag. Onderweg een kiwi opvangcentrum bezocht en onze eerste Kiwi's gezien! Deze grappige vogeltjes zijn het symbool van Nieuw Zeeland. Daarna hebben we de Fox glacier gezien. We merkten al snel dat we zuidelijker gingen, aangezien we steeds meer bergen met sneeuw kregen te zien. We kwamen in een hostel aan waar iedereen was vastgelijmd aan hun telefoon. De hostels waar we de dagen ervoor hadden verbleven waren een stuk gezelliger, aangezien daar veel meer contact was met mede backpackers. De volgende dag hadden we een relax dagje ingepland waar we de rest van onze reis zouden uitstippelen. Camper geregeld en excursies in Australië.

Volgende dag vroeg opgestaan voor een uitstapje naar Milford sound. Milford Sound is een natuurgebied dat is ontstaan door gletsjers. Het gebied wordt ook wel een fjord genoemd. Via een lange busrit, waar we bij een aantal plaatsen zijn gestopt. Om locaties van de film "the lord of the ring" te bezichtigen evenals om grote looppapagaaien te zien en een slok ijskoud water te drinken uit een kreekje. Eenmaal bij Milford aangekomen stapten we op de boot. Het uitzicht tijdens deze boottocht was indrukwekkend! Prachtige bergen met sneeuwtoppen, watervallen en zeehonden.
Op de weg terug mooie zonsondergang gezien en de film: bucket list gekeken in de bus. Waar een prachtige boodschap in zit verstopt.

's Avonds het dorp in om een hapje te eten en te drinken. En ja hoor daar is ze weer. Fabienne de Zwitserse dame die we tijdens onze reis al meerdere keren waren tegen gekomen was ook wederom in de zelfde plaats. Lekker gegeten en gedronken met z'n drieën. De volgende dag wederom een rustig dagje met een wandeling door het dorpje, een aantal spelletjes en een paar potjes poolen met wat Ozzies.

Onze tijd in Nieuw Zeeland zit erop. We laten het frisse weer achter ons en gaan op zoek naar de zon en warmtr in Australië! We zijn inmiddels al over de helft van onze reis en de tijd vliegt voorbij. Er staan nog een aantal mooie excursies op de planning. Maar daar lezen jullie de volgende keer meer over. Groeten vanuit het het prachtige Nieuw Zeeland!

• 31 Juli 2015 - 11:04

Jessica & Amy:

Lieve Jeff,

Ondanks dat we je regelmatig spreken op de whatsapp vind ik het toch wel erg leuk om je verhalen te lezen.
    Je bent gewoon al op de helft van je reis, wat gaat de tijd snel!!
    Ik hoop dat jullie maximaal genieten van deze droomreis.

Kus Jessica & Amy

• 31 Juli 2015 - 16:54

Nicolien:

Lieve Jef,
    het klinkt super. Ik kijk uit naar je foto's.
    Ben wel jaloers op de sneeuw hoor.
    Afgelopen weekend heerlijk met Amy geknuffeld.
    Heel veel plezier nog en tot mails,

X Niek.

• 01 Augustus 2015 - 06:02

Tiny Dekker:

hi Jeff,
    wat een prachtige reis ben jij aan het maken. ik geniet van je verhalen, wij hebben hetzelfde ongeveer gedaan maar dan in de zomermaanden. heel andere ervaring, neem ik aan.
    Tiny X

• 17 Augustus 2015 - 11:15

Cheryl Brasjer:

Hoi Jeffrey,

Gaaf hoor, Zo te zien zie maak je heel veel mee.
    Leuk ook dat je in zo korte tijd verschillende weersomstandigheden mee maakt. sneeuw op de bergen, dan weer zon. Bucket list is ook een erg leuke film.

Geniet lekker weer van de zon en warmte in Australië ;)