Magische zonsondergangen en Fraser Island. - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van JeffreyDrost - WaarBenJij.nu Magische zonsondergangen en Fraser Island. - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van JeffreyDrost - WaarBenJij.nu

Magische zonsondergangen en Fraser Island.

Door: Jeffrey Drost

18 Augustus 2015 | Australië, Airlie Beach

Magische zonsondergangen en Fraser Island.

Ozzie ozzie ozzie oi oi oi! We hebben weer voet gezet op Australische bodem. We zijn geland in Brisbane. Dit is een van de grotere steden aan de oostkust. Hier hadden we een simpel hostel waar we voor een nacht zouden verblijven. Gedurende onze reis komen we tot nu toe bijna alleen maar Fransen en Duitsers tegen. Dat zou in dit hostel niets anders zijn. We zijn s' Avonds nog de stad in geweest om een hapje en drankje te doen. Vanwege een kleine jetlag besloten we op tijd te gaan slapen en de volgende dag vroeg onze camper op te halen.
Het fijne was dat toen we wakker werden de zon al volop aan de hemel stond en het weer zeer aangenaam was. Yes!! De zon waar we zo lang op hebben gewacht. Snel onze camper ophalen en onze tocht langs de Oostkust starten. We hadden besloten om eerst een klein stukje naar het zuiden te gaan. Naar het bekende hippie en surfplaatsje Byron Bay! Prachtige kustlijn met relaxte mensen. Dit hele dorpje ademt surfen en het relaxte leventje. No worries mate! Onze tijdsbesteding was daarom ook voornamelijk
Relaxen op het strand, een snelle duik nemen in de zee en even voetballen met wat Brazilianen in de heerlijke zonnestralen. Je kan het slechter treffen denk ik zo. Met als afsluiter een magische zonsondergang bekeken vanuit de duinen.

Na Byron Bay zijn we vertrokken naar Noosa. Dit is een heel rustig plaatsje wat omringd is door mooie natuur. We zouden hier gaan proberen om wat kosten te besparen door onze camper in de bossen te parkeren. In Noosa hebben we mogen genieten van prachtige zonsondergangen en hebben we koala's, spinnen en dolfijnen gezien. 's Avonds in de bossen op de terugweg nasr onze camper werden we verrast toen we een groot knaagdier op het pad zagen lopen. Toen we de zaklamp aandeden zagen we wat het was en bleek dat hij niet de enige was. De boom hing vol met deze diertjes die ondersteboven aan hun staart kunnen hangen om bladeren te eten. De naam van dit dier blijf ik jullie even verschuldigd.

Na twee dagen Noosa was Rainbow beach de volgende stop. Vanaf hier zouden we vertrekken voor een driedaagse tour op Fraser Island. Werelds grootste zandeiland. Op deze tour gingen we terug naar de natuur. Met 4WD jeeps gingen reden we door het ruige terrein, bezochten we mooie meren, zagen we veel wildlife en hebben we veel nieuwe vrienden gemaakt bij het kampvuur. Wat een enorm gave ervaring was dit! Ikzelf ben ook nog in een klein vliegtuigje gestapt om over de zee en het eiland heen te vliegen. Tijdens deze vlucht heb ik 2 bultrugwalvissen zien zwemmen. Toen we het eiland verlieten werden we ook nog uitgezwaaid door een dingo. 's Avonds nog een kleine afterparty met de tijdelijke familie gedurende deze tour.

Nadat we afscheid hadden genomen vertrokken we naar town of 1770. Dit was de laatste plaats waar eventueel gesurft kon worden. Toen we eenmaal daar aankwamen bleek het water hier heel anders over te denken. We hebben wederom mogen genieten van een prachtige zonsondergang aan het strand! Na een goede nachtrust zouden we aardig wat kilometers noordelijk gaan rijden. Het volgende wat op de planning staat is namelijk White Sunday Islands bij Airlie beach. Nadat we 's ochtends wat (leven de) wilde kangoeroes hebben gezien en we een vreemd aanbod van wat lugubere mannen hebben afgeslagen vervolgden we onze reis van town 1770 naar Mackay. Dit was een rit van 600km. Tijdens deze rit 2 sterren in onze autoruit gekregen en dus moesten we deze tussendoor laten repareren bij de garage. We hebben ook voor het eerst in het donker gereden. Tijdens deze rit zie je een hoop kangoeroes langs de weg. Helaas vaker dood dan levend.
Vanaf Mackay is het nog een kort stukje naar Airlie beach waar we een zeiltocht gaan doen van twee dagen. Tijdens deze zeiltocht zullen we langs de meest paradijselijke plekjes varen.

• 18 Augustus 2015 - 09:37

RJ:

Klinkt appetijtelijk hoor!! Ben wel benieuwd welk aanbod jullie hebben gekregen van die mannen?

Geniet nog ff lekker een wekie!!

• 19 Augustus 2015 - 12:13

Tiny Dekker:

Geweldig Jeffrey,
    Zie je nu in wat een mooi land wij wonen? Wij zitten nu in Longreach, in het midden van Queensland, erg droog en prachtig mooi weer. Vertel het niet tegen iedereen want anders komen ze allemaal hier naartoe!
    Zou dat dier een possum kunnen zijn? Wij hebben er een in het dak van de garage.