Cairns, watervallen en diep in de zee - Reisverslag uit Cairns, Australië van JeffreyDrost - WaarBenJij.nu Cairns, watervallen en diep in de zee - Reisverslag uit Cairns, Australië van JeffreyDrost - WaarBenJij.nu

Cairns, watervallen en diep in de zee

Door: Jeffrey Drost

21 Augustus 2015 | Australië, Cairns

Cairns, watervallen en diep in de zee

Helaas zijn we alweer aangekomen op onze laatste bestemming in Australie. Cairns is wereldberoemd vanwege het Great Barrier Reef. Gedurende ons verblijf in Cairns zouden we veel oude bekenden tegenkomen die we gedurende onze uitstapjes hebben leren kennen. We hadden ook bedacht dat het wellicht leuk was om met al deze mensen te barbequen bij de lagoon en om af te sluiten met een drankje. Onze Franse vrienden van FC Beard waren weer van de partij en ook Annelieke die we nog kennen van Fraser en Magnetic Island was erbij. Annelieke had ook een groep met Amerikanen en Canadezen uitgenodigd waardoor we met een grote groep gezellig gingen barbequen. 's Avond afgesloten in het beruchte Gilligans.

De volgende dag hadden wij een uitstapje naar een aantal mooie watervallen in de buurt van Cairns. Deze tour deden we met de organisatie Uncle Brians. De gids heette Sidney en hij was echt hilarisch. Na een aantal sprongen in ijskoud water en wat glijden van rotspartijen die leken op een grote glijbaan, was iedereen wel aardig wakker geworden. Dit is een goed anti kater medicijn, mocht iemand hier behoefte aan hebben. Om de busrit leuk te houden werd er leuke muziek gedraaid, samen gezongen en muziekinstrumenten bespeeld. Sidney maakte er een goede show van met zijn droge humor. Ook kregen we stiften om te kunnen tekenen op de ruiten. Iedereen ging los en de meest gekke creaties werden gemaakt. De sfeer was super! De laatste waterval was er een van ongeveer 30 meter hoog en is onder andere bekend van de videoclip 'mysterious girl' van Peter Andre. De dames konden hier ook leuke fotos maken zoals in een bekende shampoo reclame. (Snel de natte haren naar achteren zwiepen) het was een prachtige waterval om te zien en gaaf om onder door te zwemmen. Ik heb een heerlijke massage gehad van het kletterende water op mijn rug. Als afsluiter van de dag gingen we op zoek naar het vogelbekdier. Dit dier wilden Jouke en ik graag nog in het wild spotten. We moesten geduldig zijn aangezien deze dieren pas actief worden na zonsondergang en dan is het nog maar net de vraag of je ze te zien keijgt. Gelukkig kregen we er een te zien en was het het wachten waard! 's Avonds nog een paar drankjes gedaan met de gezellige groep van de Uncle Brian's tour.

Op een vroege ochtend moesten we ons melden op de Ocean freedom. Dit is een bekende boottour in Cairns. We zouden een van de laatste wensen die nog open stond laten uitkomen. namelijk, duiken en snorkelen in het Great Barrier Reef. Het Great Barrier Reef is aan de opervlakte al adembenemend mooi, maar onder water is het een waar spektakel. Zoveel verschillende vissen, kleuren koraal en mooie natuur. Wauw! Wat is dit een super ervaring. Ik heb enorm veel gezien, maar de gaafste dingen waren in mijn ogen denk wel de baracuda, haai, nemo en een van mijn favoriete dieren de zeeschildpad. Ik heb tijdens het snorkelen het geluk mogen hebben om heel dicht bij een zeeschildpad te zwemmen en heb hem zo eens goed kunnen bekijken. Na deze vette excursie hadden we besloten om onze laatste avond in stijl af te sluiten. We hadden al onze vrienden weer opgetrommeld om te babequen. Tijdens het duiken en snorkelen nog twee Nederlandse dames ontmoet die ons ook kwamen vergezellen. Een laatste avond goed stappen in Gilligans om de volgende ochtend het hostel te verlaten en onze camper in te leveren. Redelijk brak van de voorgaande avond stappen we in het vliegtuig richting Darwin waar wij een flinke tijd moeten wachten om onze ena laatste vlucht tijdens deze reis te kunnen maken. Volgende bestemming is Kuala Lumpur. Dit is de hoofdstad van Maleisie en een echte wereldstad. Ik ben benieuwd wat onze laatste bestemming tijdens deze reis voor ons in petto heeft.

• 21 Augustus 2015 - 18:48

Tante Niek :):

He, doodeng zo tussen die haaien.
    Ik ben blij dat je weer bijna thuis bent.