Whitesundays en Magnetic Islands - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van JeffreyDrost - WaarBenJij.nu Whitesundays en Magnetic Islands - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van JeffreyDrost - WaarBenJij.nu

Whitesundays en Magnetic Islands

Door: Jeffrey Drost

21 Augustus 2015 | Australië, Magnetic Island

Whitesundays en Magnetic Islands

Na een geweldige ervaring op Fraser Island vervolgden wij onze reis langs de Oostkust. Een lange rit stond ons voor de boeg aangezien we 1000 kilometer zouden afleggen. Wij hadden ons voorgenomen om de tijd efficient te gebruiken door 's Avonds door te rijden en proberen zo ver mogelijk te komen. We zijn tot het plaatsje Mackey gekomen. Na tientallen doden kangoeroes op de weg te hebben gezien, hebben we de camper op een afgelegen plek neergezet en daar kangoeroeburgers klaar gemaakt (ironisch) het smaakte nog goed ook! De volgende dag vroeg uit de veren en de laatste kilometers naar Airlie beach. Waar we in een tropisch en paradijselijk plaatsje terecht kwam. Snel een campingplaats bemachtigd en op naar de kust! In Airlie beach hadden ze een lagoon (soort open lucht zwembad) waar iedereen aan het relaxen was. Al snel kwamen we onze Franse vrienden van Fraser tegen. Een aantal kaartspelletjes gedaan en de avond afgesloten met een biertje. De volgende dag zaten de Franse mannen van FC Beard. (Zoals we onze groep van Fraser Island noemen) ook weer bij ons op de boot. Deze mannen zullen we gedurende deze reis nog wel een aantal keer tegen komen.

De zeiltocht naar de Whitesunday Islands vaart ons over het Great Barrier Reef. We hebben haaien, zeeschildpadden. Walvissen en een heleboel andere vissen gezien. Gezamelijk hebben we prachtige zonsondergangen mogen aanschouwen en natuurlijk het belangrijkste hoogtepunt van dit uitstapje. Een bezoekje gebracht aan het superbekende White Heaven beach. Wat een ongelovelijk prachtig uitzicht! Jouke was ook gelukkig, die had eindelijk zijn slang in het wild gezien. Een kleine groene boomslang kwam ons even begroeten! Tijdens deze reis hadden we wederom het geluk dat we een gezellige groep hadden. Veel hiervan zullen we op Magnetic Island en in Cairns nog tegen gaan komen. Zoals altijd komt ook hier een eind aan en nemen we afscheid van Airlie beach om door te racen naar Magnetic Island. Dit is een bestemming die we op het laatste moment aan onze planning hebben toegevoegd.

Magnetic Island is een klein eiland waar je via Townsville met de fairy naar toe kunt gaan. Wij kwamen in het pikken donker aan en aangezien er op het eiland niet veel verlichting aanwezig is, was het wat lastiger om een hostel te vinden. Eenmaal het hostel gevonden kwamen we Annelieke tegen die we kennen van Fraser Island. Met ze allen een drankje gedaan en plannen gemaakt voor de volgende dag. We zouden samen met nog twee Duitse meiden een eilandtour gaan maken, die ons langs verschillende wildlife en mooie uitzichten zou brengen. We hebben een vlindertuin bezocht waar echt duizenden vlinders waren. We hebben het koala sanctary bezocht, waar we met allerlei verschillende dieren op de foto konden. Vervolgens een wandeling gemaakt naar de forten die op het eiland staan, dit leverde een mooi uitzicht op. Tijdens deze wandeling een wilde koala gespot. De trip was nog niet klaar aangezien we nog op zoek waren naar de rotswallaby's, eenmaal toen we ze gevonden hadden bleken er tientallen te zitten en vonden ze het fijn om gevoerd te worden. We hadden wallabyvoer en water bij ons. Wat een super ervaring was dit! We werden ruim een uur lang omringd door kleine wallaby's. Ter afsluiting reden we met onze 4WD naar de andere kant van het eiland om een prachtige zonsondergang te aanschouwen! Wauw dit verveelt dus echt nooit! Om de dag in stijl af te sluiten hebben we een kaartspelletje gedaan en meegedaan aan het beerpongtoernooi. Magnetic Island bedankt voor al dit moois! We hebben genoten. Nu gaan we richting onze laatste bestemming van dit prachtige land! Op naar Cairns waar we gaan duiken in het Great Barrier en watervallen gaan bezoeken. Hopelijk mogen we deze laatste dagen nog genieten van prachtige dieren en uitzichten!