Sydney, no worries mate! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van JeffreyDrost - WaarBenJij.nu Sydney, no worries mate! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van JeffreyDrost - WaarBenJij.nu

Sydney, no worries mate!

20 Juli 2015 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Na ons koude en waterige avontuur in Melbourne zijn we aangekomen in Sydney. De gevoelstemperatuur is hier al een stukje aangenamer dan in Victoria.

De eerste ochtend worden wij gewekt door heerlijke zonnestralen die door ons raam naar binnen proberen te dringen. Yes eindelijk zien we weer de zon! We trekken er op uit om de stad een beetje te verkennen. We komen erachter dat de stad heel fijn is opgedeeld en dat we qua locatie op loopafstand zitten van alle leuke dingen die Sydney te bieden heeft. We zijn bij de haven terecht gekomen waar wij een waanzinnig uitzicht hadden op de bekende brug (bekend van het spectaculaire vuurwerk met oud en nieuw in Sydney) en daarbij horend de prachtige skyline die gecomplenteerd wordt door het Opera house. Wow! Even lekker genieten daar, want de zon scheen volop! De trui kon zelfs uit en een t-shirt was voldoende, heerlijk! De rest van de dag nog de stad verkennen en op zoek naar nog wat extra warme kleding voor Nieuw Zeeland. 's Avonds liepen wij nog tegen een leuk klein schaatsbaantje aan waar we de ene ozzie na de andere onderuit zagen gaan.
Volgende dag een bezoek aan Sydney zoo waar ik een slang om mijn nek heb gekregen (heel gek en gaaf gevoel) verder veel gave Australische dieren gezien. Daarna een paar leuke foto's gemaakt met bekende mensen in madam Tussaud. Om daarna in de skytower een waanzinnig uitzicht over sydney voorgeschoteld te krijgen.

Aangezien we een combi-pakket hadden gekocht voor verschillende dierentuinen in Sydney en omdat het slecht weer was, besloten we om naar sealife te gaan en daarna een drankje te doen in de O-bar. Dit is een bar die op 150 meter hoogte zit en langzaam ronddraait waardoor je een fantastisch panorama uitzicht krijgt over heel Sydney. We waren mooi op tijd want bijna heel werkend Sydney wilde daar graag de vrijdagmiddag borrel vieren. Na 2,5 uur chillen als een filmster zijn we op zoek gegaan naar een paar leuke barretjes. Hier ontmoeten we een gezellige groep ozzies. Jouke was om 12 uur jarig, dus hebben we hierop geproost.
Manley beach stond op het programma. Helaas zonder zwembroek en zonnebrandcreme, maar met een dikke trui en een jas. Het blijft koud en vochtig hier Down under. Een mooi uitje waar je bij terugkomst wordt verwend met een geweldige skyline van de haven van Sydney. 's Avonds zouden we Jouke zijn verjaardag even goed gaan vieren. Ik had een paar ideeen bedacht om de avond in te vullen. Dit ging natuurlijk gepaard met heel veel drank. Jouke heeft een geslaagde verjaardag, je bent immers niet ieder jaar in Sydney jarig!
Tringgg, shit! De wekker ging veel te vroeg. Tijd om uit te checken en voor te bereiden voor de reis naar Nieuw Zeeland. We zullen iets minder dan twee weken het land van de kiwi's bezoeken. Hopelijk dat de weergoden ons goed gezind zijn. We verlieten niet geheel met tegenzin ons crackpand, maar wel Sydney.

Het crackpand waar de raarste junkies, zombies en wellicht ook zwervers verbleven. Er gebeurden daar volgens mij rare dingen achter de kamerdeuren. Alfijn. We moeten natuurlijk wel zorgen dat we eerst ons vliegtuig nog halen.
"JEFFREY DROST AND JOUKE REITSMA (dat probeerden ze in ieder geval uit te spreken) BOARDING IMEDIATLY". Het was wel even gek om je naam omgeroepen te horen worden. Het vliegtuig gaat op dit moment landen. Het volgende avontuur gaat beginnen.

• 20 Juli 2015 - 10:16

Nouschka :

Fijn dat jullie zo genieten! Mooie verhalen!

• 20 Juli 2015 - 10:18

Veel plezier in Nieuw Zeeland!
    Kus

• 20 Juli 2015 - 10:38

Jacqueline:

Het klinkt wel spannend allemaal wat jullie doen, veel plezier verder met jullie trip genieten mannen xxx van het thuisfront

• 17 Augustus 2015 - 12:06

Cheryl Brasker:

Super zeg!! Haha grappig dat ze jullie gingen omroepen. Gelukkig hebben jullie je vlucht gehaald!